donderdag 9 juni 2011

Ding 12 Twitter

Hier een bericht over Twitter.
Ik heb er voor gekozen om zelf geen Twitter-account aan te maken, ik vind de inhoud van de meeste tweets nietszeggend. Wel heb ik de site bekeken en onderwerpen opgezocht. Eerst heb ik op 'kastelendag' gezocht. Hier kreeg ik een stuk of 8 tweets over. Ik probeerde een tweet aan te klikken, maar dan krijg je dezelfde tekst rechts in beeld.
De website in de tweet heb ik bezocht door met de rechtermuisknop op de link te gaan staan en dan 'koppeling in nieuw venster openen'.

Ik heb bij de ontdekoefeningen nog een item aangeklikt. Namelijk: Twitter voor organisaties, van info.nu
Dan ontdek ik dat het voor een bedrijf ook handig kan zijn. Je kunt zo de ontwikkelingen in je branche volgen. Of lezen wat andere clusters doen of organiseren. Het is ook handig om online je reputatie te checken.

2 opmerkingen:

  1. Niet jouw privé-Ding dus. Voor organisaties is het inderdaad een ander verhaal, een item om jezelf te laten horen.
    Grappig, om online je reputatie te checken. Hoe bedoel je dat?
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb toch het idee dat mensen hun eerste 'ingeving' of 'reactie' twitteren. Je krijgt dus de reactie van mensen precies zoals ze er op dat moment over denken. Stel: je wordt bij de bieb vreselijk ouderwets betutteld, dan zou je reacties op twitter kunnen lezen in de trant van 'een betweterige bibliothecaresse. Dit lijkt me dan om iets mee te doen.
    Of als je een te gekke lezing of actie hebt, kun je deze promoten via twitter. Je krijgt dan misschien positieve reacties en dat is weer reclame.
    Zo bedoel ik dat een beetje...

    BeantwoordenVerwijderen