maandag 20 juni 2011

Ding 23 Finish!

Eindelijk aangekomen bij het laatste ding.
Er wordt nu verwacht dat ik hier iets over ga schrijven en dat vind ik eigenlijk de meest moeilijke opdracht.
Gelukkig zijn er op de 23 dingen site wat suggesties gegeven en daar borduur ik dan dus ook maar op verder.

De leukste opdrachten die ik heb gedaan vond ik GoogleMaps, Online plaatjes bewerken, LibraryThing en het maken van mijn weblog. GoogleMaps en Online plaatjes bewerken, hier kun je dagen mee vullen. Heel leuk, vooral voor thuis.

Eerst had ik heel demonstratief bedacht dat ik alleen het hoognodige zou gaan doen omdat ik ook leer voor mijn motortheorie en rijbewijs. Maar al gauw had ik door dat het heel leuk was om een weblog te maken en besloot ik om het gewoon goed aan te pakken. Dit heeft mij wel verrast.

Ik heb nog wel een suggestie voor verbetering aan de 23 dingen site. Bepaalde items zijn inmiddels verouderd. Zo kwam ik bij de achtergrondinformatie artikelen tegen uit 2008, dat vind ik voor een cursus met het doel 'om bij te blijven' wel weer achterhaald.
Een aantal achtergrondartikelen waren in het Engels en dan haak ik toch snel af, gelukkig ging het in de loop van de cursus wel beter met mijn Engels. Het is niet mijn sterkste punt en dan kost het lezen van de tekst nog meer tijd, dit vond ik soms wel jammer. Het lijkt mij dat er op dit gebied ook genoeg in het Nederlands te vinden is om naar te verwijzen.
En deze cursus is bedoeld om zelf dingen uit te zoeken, maar graag had ik toch liever wat meer uitleg gehad bij bepaalde dingen. Ik heb bijvoorbeeld bij LibraryThing de tekst goed doorgelezen, de site uitgeplozen en een widget gemaakt en dan vind ik nergens dat je via -ontwerpen-gadget toevoegen- HTML/Javascript toevoegen- dan eindelijk die widget kan toevoegen. En dat vind ik frustrerend. Gelukkig kwam ik Yntskje op een avond tegen op de chat en die heeft me gelukkig uit de brand geholpen.

En tot slot de vraag, wat heeft 23 dingen met mij gedaan? Er gaat nu van alles door mij heen, van positief tot negatief.
Het was tijdverslindend, maar ook verslavend. Ik heb leuke dingen ontdekt, zoals een document delen en My Discoveries, dat vond ik verrassend. 23 dingen heeft mij op de hoogte gebracht van wat er o.a. allemaal te beleven is op het internet. Door dingen zelf uit te proberen kom je er achter dat bepaalde dingen wél de moeite waard zijn, waarvan ik eerst dacht 'dit is niks' voor mij.

2 opmerkingen:

  1. He Eyrie, je hebt de eindstreep ook al gehaald! Fijn he? En ik zie dat je je weblog anders hebt ingedeeld en vormgegeven. Ziet er mooi uit! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. EN OOK VOOR JOU: DE FINISH BEHAALD. HIEPERDEPIEP HOERA - GEFELICITEERD - JE CERTIFICAAT LIGT KLAAR!
    Mooi geworden, je blog, helemaal leuk!
    Ik lees het bij verschillende medecursisten in hun blog: met frisse tegenzin begonnen, 'als het echt moet, kan dit niet anders, ik vind het helemaal niets, kan ik niet, niet mijn ding, geen tijd voor' en weet ik veel wat nog meer. En in de evaluatie wordt geschreven toch wel veel van geleerd, en goed dat ik dit moest doen. Gelukkig maar!
    En natuurlijk kom je altijd dingen tegen waar je niets mee hebt en die je misschien nooit zult gebruiken. Maar daar heb je dan nu in ieder geval aan gesnuffeld en weet je wat het inhoudt.
    Verder ben je gelukkig dingen tegengekomen waar je mee aan de slag kunt gaan en die je aanspreken, of privé of voor het werk. Prima.
    Wat moet je nu straks in al die vrije tijd gaan doen die je nu ineens weer over hebt???
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen