zondag 19 juni 2011

Ding 20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Bij de ontdekoefeningen heb ik de achtergrond-informatie goed doorgelezen. Vooral de eerste uitleg over Last.fm vind ik erg duidelijk.
Met het cursusaccount ben ik Last.fm gaan ontdekken. Lekker liedjes opgezocht en geluisterd. Ook heb ik een 'hartje' uitgedeeld.
Ik heb verder geen suggesties voor wat de bieb met zo'n sociaal netwerk zou kunnen. Ik heb de blogs van mijn collega's er op na gelezen of zij tips hebben, maar kon zo niet niets vinden wat de moeite waard is.

Ik heb de bonusopdracht niet gedaan. Ik zou in de praktijk niet muziek op de computer gaan luisteren.
Wel heb ik de Belgische site bezocht. Erg leuk. Ik zocht op een nummer en als je doorklik krijg je zelfs een Googlemap waar in Belgie je deze CD kunt lenen.

1 opmerking:

  1. Hallo Eyrie

    Als je de website van de Centrale discotheek van Rotterdam bezoekt (muziekweb), kun je fragmenten beluisteren.
    Een deel van hun muziekcollectie is via digileen gratis digitaal te leen, voor de duur van 7 dagen op je eigen pc. Uit een geselecteerd aanbod van pop, jazz en klassiek kunnen per week meerdere complete albums of tracks worden gedownload.
    Dat is toch weer een aardige toepassing in de bibliotheek.
    Misschien ook nog eens iets voor in onze aquabrowser.

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen