vrijdag 10 juni 2011

Ding 14 IM

Ik gebruik via mijn Hotmail al MSN, tegenwoordig Windows Live Messenger. Ik gebruik dit om met een vriendinnen te chatten.

Ik heb de achtergrond informatie bij deze opdracht gelezen, het artikel op Wikipedia en het Frankwatching Linkdossier.

Voor het werk zie ik hier geen toegevoegde waarde in. Je moet dan toch iemand hebben die daar tijd aan gaat besteden. Ik vermoed dat het in de praktijk er niet van gaat komen.

Via mijn Gmail account heb ik de chat geactiveerd. Op mijn weblog (dashboard) heb ik via 'pagina-element' invoegen een chatvenster op de weblog geplaatst. Daar heb ik een aantal personen uitgenodigd om te chatten.
Ik ga later op de dag kijken of al iemand de uitnodiging heeft geaccepteerd.
Nog even een vraag voor de coach, is het zo dat als iemand de chatfunctie bij Gmail niet heeft geactiveerd, die dan ook geen uitnodiging krijgt?

Graag jullie reactie.

2 opmerkingen:

  1. En tijd, dat is nu net waar bijna alles om draait...
    Je vraag zoeken we even uit, wordt vervolgd!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Eyrie,

    Als iemand Google talk niet heeft geactiveerd, kun je hem/haar wel een uitnodiging sturen. In het zoekvenstertje kun je een emailadres tikken en daarna verstuurt google een mail met daarin de mogelijkheid om meteen een gmail account aan te maken en ook om goole talk te downloaden.
    Probeer het maar eens.

    Om met je contactpersonen te chatten moet je je natuurlijk wel aangemeld hebben.
    Zo duidelijk? Anders hoor ik het nog.

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen