zondag 15 mei 2011

Ding 11 Ontdek Wiki's

Ja, wat ga ik hier eens over zeggen. Nadat ik de tekst heb gelezen bekeek ik het filmpje. Dat is weer heel goed uitgelegd op die manier.
Ik denk dat het als bibliotheek heel handig is om een wiki te hebben. En dan bedoel ik niet voor klanten, maar voor het personeel.
Ik kan mij voorstellen dat het voor het MT heel handig is, je hoeft in eerste instantie geen bijeenkomst te plannen, maar je zet je plannen gewoon op een (afgeschermde) wiki. Laat iedereen dit lezen en eventueel wijzigen en plannen aandragen en ga dan pas met elkaar aan de slag. Volgens mij scheelt dit veel tijd en geld. En heel veel (soms) nutteloze e-mails.

Ik heb de wiki van ob Deventer bekeken, het heeft toch wel iets van een weblog, of vergis ik mij hier nu in?
Ik heb een beetje door de menu's gebladerd. Ik was wel nieuwsgierig over de wijzigingen die zijn aangebracht. Je kunt ze bekijken onder het kopje 'recente wijzigingen bekijken'.

Ik heb geen moeite genomen om de sandbox te bekijken en ga ook zelf geen wiki aanmaken.

1 opmerking:

  1. Hallo Eyrie,
    Je hebt gelijk, de wiki waar je het over hebt lijkt inderdaad op een blog.
    Goed bedacht, dit alles over wiki's. Kan inderdaad veel tijd schelen. Men (we) zullen het ons echt moeten aanwennen op een andere manier te gaan werken als je dit soort toepassingen wilt gaan gebruiken. Omschakelen?
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen