donderdag 5 mei 2011

Ding 5 RSS Feeds vinden

Ik heb de tekst gelezen die bij dit onderwerp staat. Ik was wel benieuwd naar de logo's van de RSS, die kon ik helaas niet bekijken, de foto is niet beschikbaar.
Ik heb de weblog "mijns inziens" bekeken maar ik kon geen blogroll? ontdekken.
Vervolgens heb ik via Search 4 RSS gezocht naar interessante feeds om mij op te abonneren.

Ga naar deze site. Typ een onderwerp in wat je leuk vindt, bijvoorbeeld boeken. Er verschijnen allerlei links. Ik heb gekozen voor de boeken top 10 van Selexyz.
Als je op abonneren klikt verschijnt er een klein venstertje met de vraag of je je wilt abonneren. Klik op 'ja' en je kunt deze feed zo aan je reader toevoegen. Elke week ontvang ik nu de top 10 van best verkochte boeken volgens Selexyz. Toch handig!

Dit ging vrij gemakkelijk. Ik heb nog naar andere onderwerpen gezocht en me vervolgens nog op de NOS geabonneerd en dan het nieuws wat betreft het koningshuis.

1 opmerking:

  1. Op zoek naar feeds! Voor bibliotheekzaken is de feed naar het Siob handig. Er komen trouwens steeds meer sites waarbij je je op een feed kunt abonneren, handig.
    Groeten,
    thea

    BeantwoordenVerwijderen